Η 'Seven Hellas', η κορυφαία εταιρεία μαχητικού εξοπλισμού του Ηλία Μαστρανδρέα, εγκαινιάζει έναν νέο κύκλο βοήθειας και συμβουλών προς τις Σχολές Μαχητικών Αθλημάτων, αλλλά και χώρους εκγύμνασης.
Καθε μηνα θα παρουσιάζει ένα άρθρο από επιστημονικούς συνεργάτες με σκοπό την όσο πιο ευκολη προσαρμογη στις νεες συνθηκες, αλλα και καποιες κινησεις που θα βοηθησουν την λεγομενη ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ .
Διαβάστε το άρθρο από τον επιστημονικό συνεργάτη Δημήτρη Δημητριάδη
Στη δύσκολη αυτή εποχή για την κοινωνία και τον αθλητισμό, όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε και να ετοιμαστούμε για την “επόμενη μέρα”. Κατά την διάρκεια του καθολικού Lockdown για τον αθλητισμό, πρέπει οι προπονητές, οι γυμναστές και οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων να δημιουργήσουν ευκαιρίες και προοπτικές για την “επόμενη μέρα”. Εκείνη τη μέρα που ο αθλητισμός, ως φάρμακο του σώματος και της ψυχής, θα ξαναζωντανέψει τους αθλητικούς χώρους και θα γεμίσει τις αίθουσες με χαμόγελα μικρών και μεγάλων αθλητών/τριών.
Τι εννοούμε όμως ως ευκαιρίες και προοπτικές;
Σε γενικότερο πλαίσιο, ως ευκαιρίες μπορούμε να θεωρήσουμε τον πολύ ελεύθερο χρόνο που έχουμε για να αξιολογήσουμε την επιχείρησή μας “εσωτερικά” ή να εξελίξουμε τις γνώσεις μας στο αντικείμενο που μας ενδιαφέρει, μέσω βιβλίων, άρθρων, σεμιναρίων και επιστημονικών συνεδρίων που διεξάγονται διαδικτυακά. Ως προοπτικές, στην εποχή της πανδημίας, είναι οι πάρα πολλές δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία για να γνωρίσει μεγαλύτερο κοινό, το άθλημα, την τέχνη ή το είδος γυμναστικής που προσφέρουμε και να του παρουσιάσουμε μία ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα.
Πιο συγκεκριμένα για την εσωτερική αξιολόγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εργαλείο με την ονομασία “7 ps of Marketing”. Με το όρο αυτό εννοούμε τα επτά “πι” της στρατηγικής μάρκετινγκ που αφορά τις επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες και όχι προϊόντα. Παρουσιάζοντας τα, θα πρέπει κάθε επαγγελματίας να αναρωτηθεί αν τα έχει μελετήσει καλά και πως θα τα προσαρμόσει μετά το πέρας της πανδημίας.
🔺️1. Product (Προϊόν - Υπηρεσία)
Κάθε δάσκαλος, προπονητής και ιδιοκτήτης γυμναστηρίου θα πρέπει να γνωρίζει και να παρουσιάζει στο κοινό του πολύ καθαρά και απλά τι είναι αυτό που τους προσφέρει, και να τονίζεται πάντα η ποιότητα του προϊόντος ( εδώ υπηρεσία). Τι μπορεί όμως να κάνει τη διαφορά; Σίγουρα, η αυθεντικότητα της υπηρεσίας, οι υποστηρικτές υπηρεσίες (φυσικοθεραπευτής, διατροφολόγος, ψυχολόγος) και οι διευκολύνσεις στην προσέγγιση της υπηρεσίας (παράδειγμα πληρωμή μέσω site ή pos).🔺️2. Price (Τιμή)
Η πανδημία δημιούργησε πολλά οικονομικά προβλήματα στο κοινωνικό γίγνεσθαι και σίγουρα κάθε σωματείο και γυμναστήριο θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά από τώρα την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και το πως θα γίνει βιώσιμο το σωματείο/γυμναστήριο. Μιλήστε από τώρα με το λογιστή σας, ενημερωθείτε για επιχορηγήσεις, μειώσεις συνδρομών από ομοσπονδίες και επικεντρωθείτε σε ρεαλιστικούς οικονομικούς στόχους.🔺️3. Place (Τοποθεσία)
Αξιολογήστε την τοποθεσία σας. Είναι εύκολα προσβάσιμη; Ο αθλητικός χώρος είναι εμφανής και φιλικός προς το κοινό σας; Ο χώρος πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας; Τα αθλήματα που προσφέρονται, φαίνονται ξεκάθαρα με την πρώτη ματιά μέσα από banners, ταμπέλα ή αυτοκόλλητα στη βιτρίνα; Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι επικαιροποιημένα και σε εμφανές σημείο; Πως μπορεί κάποιος να σας βρει διαδικτυακά;🔺️4. People (Κοινό)
Για να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά ένα αθλητικό σωματείο πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε ποιες ηλικιακές ομάδες απευθύνεται. Θα πρέπει επίσης τα group να είναι ομαδοποιημένα ανά ηλικίες καθώς κάθε ηλικία έχει διαφορετικές μαθησιακές ικανότητες. Όσον αφορά τους προπονητές και το προσωπικό θα πρέπει να υπάρχει ενιαίος επικοινωνιακός κώδικας και πάντα να είναι ενήμεροι για τον εσωτερικό κανονισμό που λειτουργεί στον αθλητικό χώρο.🔺️5. Physical Evidence (Φυσικά Στοιχεία)
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ 7ps είναι το λεγόμενο Physical Evidence. Μπαίνοντας μέσα στην υποδοχή, τι είναι αυτό που θα συναντήσει ένας γονιός ή ένας μελλοντικός αθλητής; Πως είναι η διαμόρφωση του χώρου; Τι αντικείμενα υπάρχουν στο χώρο; Τι φοράει ο δάσκαλος/προπονητής γυμναστής; Είναι ο χώρος καθαρός; Υπάρχει οργάνωση στη γραμματεία; Υπάρχει χώρος αναμονής;🔺️6. Process (Διαδικασία)
Για την διαδικασία, το ΔΣ του σωματείου ή ο ιδιοκτήτης του γυμναστηρίου πρέπει να αναρωτηθεί τα παρακάτω: Μπορεί εύκολα κάποιος να ρωτήσει πληροφορίες για τα αθλήματα και την εγγραφή; Υπάρχουν αυτοματοποιημένες διαδικασίες; Η γραμματεία είναι ενήμερη και φιλική, έτοιμη να εξυπηρετήσει; Η διαδικασία εγγραφής είναι ξεκάθαρη και συγκεκριμένη;🔺️7. Promotion (Προώθηση)
Η προώθηση των αθλημάτων που προσφέρονται πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και οργανωμένα. Είτε διαδικτυακά (λόγω πανδημίας μόνο διαδικτυακά) είτε μέσω πολλών άλλων ενεργειών μετά το άνοιγμα του αθλητισμού. Όσον αφορά το διαδίκτυο, τα δύο βασικότερα εργαλεία του σωματείου ή του γυμναστηρίου είναι ο καλά οργανωμένος και φιλικός προς τον χρήστη ιστότοπος(site) και τα social media. Πολλά σωματεία/ γυμναστήρια “ξεχνούν” τον ιστότοπό τους και δεν το επικαιροποιούν, κάτι που δημιουργεί σύγχυση στους ενδιαφερόμενους και μελλοντικούς αθλητές. Επικαιροποιήστε τον ιστότοπό σας και συνδέστε τον με τα social media. Το σωματείο/γυμναστήριο θα αποκτήσει διπλή δυναμική. Ενημερωθείτε για εφαρμογές που μπορούν να ανεβάζουν ταυτόχρονα σε δύο ή τρία social media την πληροφορία που δημοσιεύετε και τέλος ενημερωθείτε για τα εργαλεία του διαδικτύου όπως τα Adwords, που θα βοηθήσουν τον χρήστη να σας βρει πιο εύκολα.🔺️8. Εταιρική Ταυτότητα (Corporate Identity) - Μία νέα προοπτική
Για να έχουμε μία πετυχημένη προωθητική στρατηγική είναι απαραίτητο να έχουμε δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα. Τι ορίζεται όμως ως εταιρική ταυτότητα; Με μία πολύ απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο ο αναγνώστης θα βρει τον παρακάτω ορισμό:
Ο όρος εταιρική ταυτότητα (corporate identity ή corporate design) περιγράφει τα χαρακτηριστικά στοιχεία μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού που την κάνει να διαφοροποιείται. Είναι το σύνολο των αντιλήψεων, της κουλτούρας και της εταιρικής συμπεριφοράς. Η εταιρική ταυτότητα αποτυπώνεται στο σχεδιασμό των προϊόντων και της γραφιστικής (λογότυπο, εταιρικά χρώματα, εταιρικά έντυπα) και πολλές φορές περιγράφει τη στρατηγική της επιχείρησης.
Η εταιρική ταυτότητα συμπεριλαμβάνει:
-Την κουλτούρα της εταιρείας.
-Την εταιρική συμπεριφορά.
-Τη στρατηγική της εταιρείας.(Πηγή: wikipedia.com - corporate identity).
🔺️9.Το σημείο όμως που σίγουρα θα πρέπει να εστίασει ένα αθλητικό σωματείο είναι το “branding” ή αλλιώς η λογοτύπηση. Η δημιουργία ενός προσεγμένου και σωστά επιλεγμένου λογοτύπου μπορεί να ενισχύσει την εταιρική ταυτότητα και να δώσει μεγάλες προοπτικές διαφήμισης στο σωματείο/γυμναστήριο. Ένα λογότυπο ή σύμβολο είναι αυτό που θα φαίνεται στον ιστότοπο, στα social media, στα διαφημιστικά μπλουζάκια, στις εμφανίσεις της ομάδας, στις εκδηλώσεις και γενικότερα όπου υπάρχει η παρουσία του σωματείου/γυμναστηρίου. Επενδύστε χρόνο για το λογότυπό σας και συμβουλευτείτε ειδικούς και έμπειρους στην εταιρική ταυτότητα σωματείων και γυμναστηρίων όπως για παράδειγμα την ομάδα της Seven Hellas παντα αφιλοκερδώς και παντα ΔΩΡΕΑΝ τετοιες εποχες .
▶️Επιστημονικός Συνεργάτης: Δημήτρης Δημητριάδης
▶️lΑπόφοιτος Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης & Ιστορίας - Πάντειο Πανεπιστήμιο
▶️lΑπόφοιτος Σχολής Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού - Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
▶️lMaster of Science - Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών & Επιχειρήσεων - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
▶️lMaster of Science (Candidate) - Άθληση & Υγεία - Ιατρική Σχολή Αθηνών / Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών