Είναι δεδομένο και αδιαμφισβήτητο γεγονός, πως εν γένει ο Αθλητισμός είναι πολύ σημαντικός για κάθε παιδί. Πέρα από την ανάγκη τους για καθημερινή φυσική δραστηριότητα, βοηθά στην υγιή ανάπτυξη, αλλά και βελτιώνει τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού.
Υπάρχει άφθονη ποικιλία με αθλητικές δραστηριότητες που θα ωφελήσουν το παιδί, ωστόσο αυτό το άρθρο παρουσιάζει και αναλύει το γιατί η συμμετοχή του παιδιού σε μαθήματα πολεμικών τεχνών, υπερτερεί έναντι άλλης αθλητικής δραστηριότητας.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ, ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΣΤΥΛ, ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΣΟΒΑΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ, ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ,
1. ΓΝΩΣΗ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ
Αυτός είναι κυριότερος λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι αποφασίζουν να σπουδάσουν πολεμικές τέχνες, και λίγο πολύ κάθε στυλ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθει ο καθένας, πως να υπερασπιστεί τον εαυτό του.
Σε σχέση με τα παιδιά, αυτή η γνώση τους βοηθά σε πάρα πολλά επίπεδα, πέρα της Αυτοάμυνας.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μαθητές των πολεμικών τεχνών, με τον χρόνο, αυξάνουν την κοινωνικότητά τους, συμμετέχουν πιο ενεργά στα μαθήματα του σχολείου, είναι πιο συγκεντρωμένοι στη διάρκεια της διδασκαλίας, μελετούν – διαβάζουν πιο πειθαρχημένα κλπ.
2. ΑΥΞΗΣΗ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ ‘Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ
Καθώς το παιδί προχωρά στην σπουδή των Πολεμικών τεχνών, γίνεται πιο ικανός σε σωματικό και νοητικό επίπεδο, ενώ παράλληλα η εμπιστοσύνη προς τον εαυτό του παίρνει μια συνεχόμενη ώθηση. Αποκτά ολοένα και περισσότερο Αυτοπεποίθηση και σιγουριά.
3. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΒΑΘΜΩΝ.
Οι λεγόμενες “ζώνες” (βαθμοί) που εμπεριέχονται. σχεδόν στην συντριπτική πλειοψηφία των στυλ πολεμικών τεχνών, πέρα από την παιδαγωγική χροιά τους για την σωστή κατανομή της γνώσης, είναι μια αναγνώριση μεταξύ των συμμαθητών και του κοινωνικού – συγγενικού περίγυρου του κάθε παιδιού.
Αυτό το σύστημα κατάταξης είναι ιδανικό για να διδάξει στο παιδί να θέτει στόχους και να δουλεύει για την επίτευξή τους, και ταυτόχρονα μια επιβράβευση που ενδυναμώνει την ψυχολογία του.
4. ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ.
Οι πολεμικές τέχνες, είναι απόλυτα συνυφασμένες με τις έννοιες της πειθαρχίας και του σεβασμού, οι οποίες ξεκινούν πριν την έναρξη του κάθε μαθήματος (πχ χαιρετισμός για να μπει στην αίθουσα), τηρούνται σε όλη τη διάρκειά του, και συνεχίζουν και μετά το τέλος της τάξης, με ένα μοναδικό τρόπο.
5. ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΥΝΕΧΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ (ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ!)
Πολλά παιδιά έχουν την ευκαιρία να βιώσουν τα οφέλη των πολεμικών τεχνών από μικρή ηλικία, ωστόσο ένας σημαντικός αριθμός παιδιών εγκαταλείπουν μεγαλώνοντας, την άσκηση στις πολεμικές τέχνες, προκειμένου να συμμετάσχουν στον λεγόμενο σχολικό αθλητισμό. (Αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλευ, χάντμπολ κλπ)
Παρά το γεγονός, ότι υπάρχουν αρκετά και σημαντικά διδάγματα που μπορούν να αντληθούν από τα ομαδικά αθλήματα, το μοντέλο αυτό, ευνοεί μόνο τα παιδιά με μεγαλύτερη σωματική ανάπτυξη ή ιδιαίτερες σωματικές ικανότητες, και αποξενώνει τα αδύναμα ή τα λιγότερο ταλαντούχα παιδιά.
Οι προπονητές αυτών των αθλημάτων, λόγω του ότι έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη αριθμητικά προσφορά αθλητών/παικτών, η οποία ανανεώνεται κάθε χρόνο, διαλέγουν για την ομάδα τους πιο επιδέξιους και πιο ισχυρούς. Αυτό οδηγεί, αφενός σε μεγάλη ανισότητα μεταξύ των παιδιών, αφετέρου στεναχωρεί – ακόμα και τραυματίζει ψυχολογικά- όσους μένουν στον πάγκο ή δεν επιλέγονται.
Στις πολεμικές τέχνες, αυτό δεν συμβαίνει ποτέ. Φυσικά κάποια παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες ή αυξάνουν τις σωματικές τους ικανότητες νωρίτερα από άλλα, αλλά το κάθε παιδί προχωρά και αξιοποιεί συνεχώς τις δυνατότητες του.
Από την άλλη, δεν υπάρχει δάσκαλος των πολεμικών τεχνών που δεν έχει προσωπική εμπειρία από παιδιά που ενώ ξεκινούν με μειωμένα αθλητικά χαρακτηριστικά όπως δύναμη, ταχύτητα, αντιληπτική ικανότητα, θάρρος κλπ, καταλήγουν με τον καιρό να είναι ανάμεσα στους ικανότερους μαθητές της σχολής.
Στις πολεμικές τέχνες, (πάντα υπό την διδασκαλία και την επίβλεψη από Δάσκαλο που κατέχει την ανάλογη γνώση, θέληση και ήθος), καλλιεργείται το πλήρες δυναμικό του παιδιού μέσα από την πειθαρχημένη και ειδική κατάρτιση που προσφέρει το κάθε σοβαρό παιδικό πρόγραμμα πολεμικών τεχνών.
6. ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ
Οι πολεμικές τέχνες είναι από τις ελάχιστες αθλητικές δραστηριότητες που αγόρια και κορίτσια γυμνάζονται, εκπαιδεύονται και αγωνίζονται (μέσα στη σχολή) μαζί.
7. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΕΖΟΝ
Στις πολεμικές τέχνες, τα μαθήματα και οι τάξεις λειτουργούν όλο το χρόνο. Αυτή η δυνατότητα, βοηθά το παιδί να προχωρήσει την προσωπική του ανάπτυξη με γρηγορότερο ρυθμό, σε σχέση με τις περισσότερες άλλες αθλητικές δραστηριότητες.
8. ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Οι πολεμικές τέχνες δεν εξασκούνται σε εξωτερικούς χώρους (γήπεδα) ή σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Οι προπονήσεις δεν ακυρώνονται λόγω βροχής, κρύου, καύσωνα κλπ.
9. ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ
Οι πολεμικές τέχνες συγκροτούν ένα ιδιαίτερο μαθησιακό περιβάλλον για το παιδί. Διαθέτουν τεράστια ποικιλομορφία ασκήσεων και ένα μεγάλο εύρος πολυσύνθετης γνώσης. Δεν γυμνάζουν μόνο το σώμα αλλά και το πνεύμα με τρόπους που δεν συναντάς σε κανένα άλλο άθλημα.
10. ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Οι πολεμικές τέχνες, είναι μια δραστηριότητα που μπορεί να συνεχιστεί σε όλη τη ζωή τους. Δεν έχουν χρονικό περιθώριο λήξης, και γεννούν την επιθυμία στα παιδιά να συνεχίσουν να τις ασκούν καθώς ενηλικιώνονται.
………..
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν τις πολεμικές τέχνες να ξεχωρίζουν και να υπερέχουν. Βρείτε την κατάλληλη σχολή – εκπαιδευτή, και δώστε στο παιδί σας την ευκαιρία και την δυνατότητα να γνωρίσει τον υπέροχο κόσμο των πολεμικών τεχνών και να αποκομίσει τα πολυποίκιλα και σημαντικά οφέλη που προσφέρουν.
Η σημασία της άθλησης στην εποχή μας, είναι μεγαλύτερη και σημαντικότερη από ποτέ. Οι πολεμικές τέχνες, είναι η κατάλληλη επιλογή.
Μaster Μιχάλης Κοσσυβάκης
Προπονητής Καράτε Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού / Διεθνής εισηγητής
πηγή : athensmartialarts.gr